fbpx

Despre Școala Primară

Credem cu tărie că putem face o lume mai bună, începând cu primul pas, educația generațiilor viitoare. Putem să le insuflăm copiilor noștri dragostea pentru oameni și pentru natură, putem să îi sprijinim în misiunea lor de a-și fructifica darurile mai departe în lume și să fie oameni integri și armonioși.

Școala Primară Liberă Waldorf Sophia susține și dezvoltă individualitatea fiecărui copil prin căldura inimii, claritatea gândirii și forța acțiunii cu sens, pornind de la nevoile reale specifice fiecărei vârste.

Școala Primară Liberă Waldorf Sophia se bazează pe principiile pedagogiei Waldorf. Printr-un curriculum testat de aprope o sută de ani şi recunoscut de Ministrul Educaţiei, pedagogia Waldorf echilibrează disciplinele academice cu activităţile artistice şi practice, toat e fiind bazate pe cunoaşterea şi respectarea etapelor de dezvoltare ale copilului.

Un concept de clasă în mișcare

La școala Waldorf, fiecare zi aduce ceva nou. Această trăire este pentru copil o realitate nu doar interioară, ci și exterioară. Conceptul de clasă în mișcare permite învățătorului o mobilitate mult mai mare și o adaptare a spațiului în funcție de specificul activității desfășurate. Copii sunt susținuți să interacționeze unii cu alții, nu doar cu colegul de bancă. Au parte de o dezvoltare fină a abilităților sociale. Fiecare copil se simte în mod individual perceput, iar exercițiul de stat în cerc și contact vizual permanent încurajează ascultarea. În momentul dinamic al zilei – “partea ritmică”, se desfășoară exerciții de coordonare a brațelor și picioarelor, cântat împreună, vorbire cu gesturi mari ritmice, salturi, sărituri, exerciții de echilibru. Copii dezvoltă astfel un bun simț al spațiului, o vitalizare a corpului și o socializare la nivel fizic, prin diverse țineri de mână, ștafete, turnuri, poduri sau canioane. La școala Waldorf, copii se simt foarte bine. Abia așteaptă să primească strângerea caldă de mână a învățătorului la sosire, să descopere împreună tainele lumii în care au intrat și cu fiecare moment activ sau pasiv au parte de o respirație firească a zilei, astfel încât la final să pășească zâmbitori și plini de viață după așa o fascinantă “călătorie”.

Structura cursului principal

Cursul de bază este desfășurat pe parcursul a 5 părți ritmice după cum urmează a fi prezentate:

  • Partea ritmică – se adresează cu precădere componentei afectiv-motivaţionale şi are drept scop activarea elevilor, pregătirea pentru lecţie prin crearea unei atmosfere adecvate. Ea cuprinde exerciţii ritmice de mişcare, cultivarea rostirii prin exerciţii de plastica vorbirii; se cântă vocal şi la instrumente, se face calcul oral, se interpretează roluri semnificative pentru disciplina studiată.
  • Partea recapitulativă – învăţătorul, cu mult tact, caută să ridice iarăşi în conştienţa copilului fenomenele observate, cunoştinţele predate cu o zi înainte, să le repete şi să le aprofundeze, să le integreze în tema de studiat.
  • Partea de predare – are drept scop descoperirea de către elevi, prin demersul coordonat de cadrul didactic, a noţiunilor şi fenomenelor de studiat. Din punct de vedere metodic apare mai întâi propria activitate a elevului, făcută cu mâinile, şi apoi latura de gândire. Este necesar deci ca elevii să parcurgă drumul de la concret la abstract, de la percepţii la reprezentări.
  • Partea acţională – prin lucrul la caietele de epocă elevii sunt puşi în situaţia să scrie, să deseneze, să rezolve exerciţii dar şi să lucreze la construcţia casei, să practice diferite meşteşuguri. Învăţătorul poate cunoaşte foarte bine copiii, cu însuşirile lor temperamentale şi cu particularităţile lor. Se lucrează individual, pe echipe, activităţi cu grad diferit de dificultate.
  • Partea narativă – cuprinde basme, fabule, povestiri, legende, biografii în funcţie de vârsta elevului. Prin intermediul natural al vorbirii, care revelează personalitatea umană, în elev sunt trezite imagini vii. Partea narativă este aşteptată cu bucurie nu numai de copii ci şi de învăţători. În acest fel, munca desfăşurată în cursul principal îşi poate găsi o încheiere reuşită.

Specificul activităților

Predarea se face în limba română, însă studiem limba germana intensiv din clasa pregătitoare. În clasa I se adaugă și studiul limbii engleze. Discipline, activităţi şcolare specifice numai pedagogiei Waldorf sunt: euritmia, învăţarea unui instrument muzical încă din clasa I – blockflöte, desenul de forme, serbarea lunară – la sfârşit de epocă, ateliere de aplicaţii tehnologice, cuprinzând lucrul în lemn, lut, fier, cupru, material textil.

În şcolile Waldorf, predarea de dimineaţă se împarte în „curs principal” şi „învăţământ pe materii”. Cursul principal, cu durata de 110 minute constituie „centrul de greutate al zilei”. O serie de materii ca limba română, matematica, geografia, istoria, fizica, chimia sunt predate în acest interval al zilei. Munca la aceste materii are loc sub formă de „epoci” care durează de obicei 3 – 4 săptămâni.

Fiecare elev scrie pe parcursul unei etape propriul său “caiet de epocă” pe care îl realizează sub îndrumarea profesorului. Se folosesc caiete format A4 cu foaie velină, cuburi şi creioane ceracolor şi stilouri pentru scris pentru a încuraja libertatea elevului și a profesorului în procesul didactic.

Echipa

Raluca Sanda Chițu

Învățătoare clasa pregătitoare „Clasa Păpădiilor”

Absolventă cu dublă specializare a Facultății de Psihologie și Științele Educației la Universitatea Transilvania din Brașov, a obținut statutul de profesor calificat în Marea Britanie, unde a continuat studiul în domeniul educațional obținând diploma de Master în Educație și Curriculum Britanic la Universitatea Roehampton din Londra.

Are peste 13 ani de experiență în educație dintre care 5 în învățământul primar și gimnazial din Marea Britanie, 2 în învatamantul internațional particular din Emiratele Arabe Unite și 6 în învățământul preșcolar, primar și gimnazial din România.

“Din tot ce am învățat până acum alături de elevi, colegi și profesori de vârste, etnii, religii, medii sociale și culturale diferite, simt că pedagogia Waldorf se potrivește cel mai bine cu personalitatea și viziunea mea asupra educației și a vieții în general.

Pe lângă un conținut informational bogat, aici învățăm să ne DESCOPERIM!!! Strat cu strat. Un ritm de viață sănătos, gândirea independentă, răbdarea, curiozitatea pentru tot ce se întâmplă în exteriorul dar mai ales în interiorul nostru, toleranța, blândețea, empatia și creativitatea sunt calități pe care le iubesc și le găsesc din ce in ce mai rar la ‘oamenii mari’. Școala Waldorf este un spațiu în care copilul se dezvoltă holistic, în toate dimensiunile sale și are un puternic caracter practic.

Iubesc copiii și îmi place enorm să lucrez cu ei, de aceea continui să mă specializez și să studiez mereu în domeniul educațional, iar pedagogia Waldorf este cea în care mă regăsesc cel mai mult ca educator, dar și ca om.”

Sabin Cosmin Brumă

Învățător clasa pregătitoare "Clasa Păpădiilor"

A absolvit Facultatea de Psihologie și Științele Educației, specializarea Pedagogia învățământului primar și preșcolar din cadrul Universității Transilvania Brașov. Urmează programul de formare în pedagogia Waldorf învățământ primar, gimnazial și liceal din Timișoara.

“Formarea omului este un proces de lungă durată care continuă generații la rând. Eu am decis să lucrez în educație să pot ajuta la construirea unui viitor spre care ne putem uita cu toții cu drag și speranță. Un viitor în care fiecare își poate duce propria greutate și are aspirații spre a crea și munci pentru binele tuturor, cu oameni care sunt conștienți de lumea în care trăiesc și au libertatea prin stăpânirea de sine pentru a gândi și acționa din propria voință.”

Carmen Alina Pană

Învățătoare clasa I „Floare de colț”

Este studentă la Facultatea de Matematică din cadrul Universității Transilvania din Brașov. A urmat cursul de introducere în pedagogia Waldorf de la Iași în 2018 cât și module de formare în pedagogia Waldorf la Timișoara.

Dragostea pentru lucrul cu elevii de diferite vârste s-a născut ȋn primii ani ai studenției şi s-a concretizat prin diferitele activităţi artistice, culturale şi de voluntariat desfăşurate de-a lungul anilor.
Izvorul acestei iubiri, de a dărui din ceea ce dețin ca informație, dar mai ales din ceea ce sunt, l-am descoperit mai târziu.


Dorința ce mă face să vin zi de zi ȋn fața copiilor este aceea de a „făuri” oameni liberi, care au curajul să se exprime, care pot lua decizii clare şi drepte ȋn orice împrejurare, atenți la cei din jurul lor, dar şi la ce se află ȋn jurul lor.”

Georgiana Șucu

Învățătoare clasa a II-a „Flori de câmp”

A urmat Facultatea de Litere, specializarea Limba și literatura română – Limba și literatura engleză din cadrul Universității Transilvania Brașov cât și modulul Psihopedagogic. De asemenea a absolvit și Facultatea de Științele Educației din cadrul Universității Birmingham, Anglia.

A lucrat ca asistent profesor în cadrul Highfield Junior and Infant School din Birminghan. Urmează cursul de specializare în pedagogia Waldorf de la Timișoara.

“Drumul meu spre învățământ și lucrul cu cei mici a început la vârsta la care aveam și eu o doamnă învățătoare – blândă, caldă și dăruita, unde am luat primul contact cu copii de vârsta preșcolară și școlară și modul de organizare a actului instructiv-educativ și unde am înțeles pentru prima dată, provocarea, și în același timp, satisfacția pe care o ai lucrând cu copiii, ajutându-i în procesul de formare ca adulți. “

Dana Șerban

Director educațional și învățătoare clasa a III-a „Clasa Bucuriei”

A absolvit Colegiul Universitar Pedagogic și de Filologie din cadrul Universității Transilvania din Brașov apoi Facultatea de Litere, specializarea Română – Engleză și Masteratul de Limbă și Comunicare. A urmat cariera de învățător în diferite școli din județul Brașov.

A absolvit cursul de perfecționare în pedagogia Waldorf – învățământ primar, gimnazial și liceal Timișoara.

“Intâlnirea cu pedagogia Waldorf, în urma specializării efectuate, mi-a deschis noi orizonturi asupra misiunii de dascăl. M-am alăturat echipei din dorința de a lucra într-o școala care are ca misiune formarea copiilor in spiritul libertății, creativității și imaginației pentru a se dezvolta armonios.”

Călina Mihaela Könczey

Învățătoare clasa a IV-a “Clasa Curcubeu”

A absolvit Academia de Ştiinte Economice, Bucureşti, precum şi Liceul Pedagogic “Mihai Eminescu”, Suceava, dublă specializare învatatori-educatori.

Urmează programul de formare în pedagogia Waldorf învățământ primar, gimnazial și liceal din Timișoara şi Cluj.

“Întâlnirea cu copii m-a adus ACASĂ. Precum Alchimistul lui Coelho, am colindat multe şi îndepartate meleaguri până să mă conving că aici, în mijlocul României, în mijlocul copiilor Curcubeu, este comoara mea, din care mă hrănesc, cresc armonios împreuna cu toţi cei din jur, trăind autentic din mijlocul fiinţei. Se spune că un an de munca în pedagogia Waldorf valorează cât 10. Acum pot să confirm că așa este, creșterea este cuantică, deoarece se lucrează şi partea spirituală pe care deseori o lăsăm în umbră alergând dupa himere.”

Andreea Gleveșanu

Profesor educație fizică și sport

A absolvit Facultatea de Educație Fizică și Sporturi Montane, specializarea Educație Fizică și Sportivă din cadrul universității Transilvania Brașov. De asemenea a absolvit și masterul în Managementul activităților formale, non-formale și de recuperare a stării de sănătate din cadrul aceleași facultăți. A urmat cursul de perfecționare pentru profesorii de educație fizică și sport din alternativa educațională Waldorf de la Timișoara.

“Pratic sport de performanță de peste 15 ani, sunt antrenoare de Taekwondo, vicecampioană balcanică și de 3 ani dețin cu mândrie centura neagră însă ceea ce mă motiveză zilnic este zâmbetul de pe chipul copiilor. Consider că pentru a fi profesor nu trebuie doar să îți cunoști materia ci trebuie să știi să găsești modalitatea prin care poți să duci informația în mintea copilului.”

Program scurt

Program 08:00 - 12:00 clasa 0, 08:00 - 13:00 clasele I-III
  • Activități curriculare de bază: 1. cuprind oferta educațională valabilă la nivel național aprobată de MEN (Limba română, Matematica, Educație fizică și sport, Abilități fizice, Muzică, una sau două Limbi străine, Cunoștințe despre mediul înconjurător, Istorie și Geografie, Educație civică) 2. materii specifice pentru pedagogia Waldorf: Euritmie, Gimnastica Bothmer, Modelaj, Desenul Formelor, Instrument Muzical
  • Gustarea de dimineață (la pauza mare)

Program mediu

Program 08:00 - 12:30 clasa 0, 08:00 - 13:30 clasele I-III
  • Activități curriculare de bază: 1. cuprind oferta educațională valabilă la nivel național aprobată de MEN (Limba română, Matematica, Educație fizică și sport, Abilități fizice, Muzică, una sau două Limbi străine, Cunoștințe despre mediul înconjurător, Istorie și Geografie, Educație civică) 2. materii specifice pentru pedagogia Waldorf: Euritmie, Gimnastica Bothmer, Modelaj, Desenul Formelor, Instrument Muzical
  • Gustarea de dimineață (la pauza mare)
  • Masa de prânz (15 lei/ zi)

Program prelungit

Program 08:00 - 17:00
  • Activități curriculare de bază: 1. cuprind oferta educațională valabilă la nivel național aprobată de MEN (Limba română, Matematica, Educație fizică și sport, Abilități fizice, Muzică, una sau două Limbi străine, Cunoștințe despre mediul înconjurător, Istorie și Geografie, Educație civică) 2. materii specifice pentru pedagogia Waldorf: Euritmie, Gimnastica Bothmer, Modelaj, Desenul Formelor, Instrument Muzical
  • Recreerea și refacerea copiilor după orele de curs, cât și supravegherea și sprijinul pentru efectuarea temelor, în cazul copiilor de la alte şcoli
  • Programul de după-amiază include zilnic timp petrecut în aer liber, cât și anumite activități extracurriculare, care pot fi schimbate/alternate, precum ateliere de pictură, jocuri sociale, gastronomie, meșteșugul hârtiei, modelaj, jocuri de mișcare, artă dramatică, muzică, meșteșuguri textile.
  • Gustarea de dimineață (la pauza mare)
  • Masa de prânz (15 lei/ zi)
  • Gustarea de după-masă

Taxe de scolarizare ciclu primar

Program scurt
Pret:
230 Euro
Interval Orar:
8:00 - 12:00 / 13:00 / 14:00
Program mediu
Pret:
230 Euro + costul mesei
Interval Orar:
8:00 - 12:30 / 13:30 / 14:30
Program prelungit
Pret:
295 Euro + costul mesei
Interval Orar:
8:00 - 17:00
Program prelungit
Pret:
315 Euro + costul mesei
Interval Orar:
8:00 - 18:00

Înscriere școală primară

Procedura de înscriere

  1. Are loc o discuţie cu părinţii, în care vă vor fi explicate aspecte care ţin de educaţia Waldorf şi vi se oferă informaţii detaliate cu privire la aspectele administrative şi organizatorice care ţin de şcolarizare.
  2. Se completează cererea de înscriere atașată şi se prezintă documentele necesare depunerii cererii de înscriere.
  3. Copiii sunt invitaţi la ȘCOALĂ pentru o evaluare a stadiului de dezvoltare a copilului şi pentru a determina măsura în care șCOALA Waldorf
  4. Sophia este o opţiune adecvată pentru copil. Veţi fi contactaţi la numerele de contact indicate.
  5. Dacă în urma evaluării se constată compatibilitatea copilului cu sistemul Waldorf, în baza documentelor cerute, înscrierea copilului este considerată acceptată.

Documente necesare

  1. Copie a certificatului de naştere al copilului
  2. Copie a actelor de identitate ale părinţilor/ tutorelui
  3. În cazul în care părinţii sunt divorţaţi, copie a documentului care certifica cine este tutorele legal al copilului
  4. Dovada achitării taxei de înscriere
  5. Fişa medicală a copilului şi adeverinţă de la medicul de familie pentru intrarea în colectivitate
  6. fIȘA DE TRANSFER ÎN CAZUL TRANSFERULUI ȘCOLAR

Înscrie-ți copilul chiar acum!

Detalii
0727 78 04 55 Inscrieri si Informatii Generale