fbpx

Despre grădinița

În grupele de grădiniță există o atmosferă de familie, ce derivă atât din modul de interacțiune cu dascălul și copii, culorile calde, materialele naturale (lemn, bumbac, lână, mătase), dar și aranjarea spațiului cu elemente ale universului casnic, cu care copilul este deja obișnuit (zona de bucătărie, casa păpușilor și altele). Specific la Waldorf sunt grupele mixte de vârstă, ca într-o mare familie (copilul trecând, pe rând, atât prin etapa de copil mai mic, de care alți copii mai mari au grijă, cât și prin cea de copil mare, care, la rândul său, își asumă responsabilități pentru cei mai mici).

În pedagogia Waldorf ritmul este foarte important, este cel care le dă copiilor sentimentul de siguranță și le transformă în obișnuință unele acțiuni. Copiii răspund puternic la ritm și se simt integrați într-un firesc al vieții. Ritmul antrenează întreaga fiinta a copilului, nu doar componenta sa intelectuală. Bazându-se pe aceasta cunoaștere profundă a ființei umane și a legăturilor indisolubile cu natura și cu universul, Rudolf Steiner, fondatorul pedagogiei Waldorf, și-a fundamentat sistemul pedagogic pe o respectare și o aplicare generală a ritmului în educația armonioasă și sănătoasă a copilului, accentuând experiența ritmurilor orei, zilei, lunii, anului.

Un prim exemplu de aplicare a ritmului în activitatea zilnică în grădinița Waldorf este acela că se ține cont de o alternanță necesară, ca într-un proces de respirație, între momentele în care copiii primesc ceva și acumulează (inspirația) și momentele în care ies în afară, sunt lăsați să exteriorizeze (expirația). Dacă aceste tipuri de acțiuni nu sunt alternate în mod echilibrat, copiii fie devin obosiți, palizi, apatici, fie extrem de agitați.

Ritmul este reflectat și în programul zilnic, fiecare zi având o activitate principală – luni desenăm, marți facem pâine, miercuri meșterim, joi facem salată de fructe și vineri pictăm. Copiii au siguranță si predictibilitate în privința programului și asta îi bucură și le dă comfort sufletesc.

Comunicarea liberă, creativă este susținută prin basm, teatru de marionete, teatru de masă, teatru cu roluri. Acestea nu reprezintă doar momente distractive, fiind încărcate de mesaje sufleteşti, pline de imagini lăuntrice, care prezintă calea de dezvoltare şi maturizare sufletească. Versurile, basmele, mişcarea, cântul, desenul, pictura şi modelajul sunt larg folosite în spaţiul grădiniţei, cu variaţiunile aferente anotimpurilor, îndeletnicirilor omeneşti şi sărbătorilor anului, o bună parte din timp copiii petrecând-o şi în aer liber în grădină.

Toate activităţiile sunt menite să îi educe copilului abilitățile pentru lucru intenţional: atenţia concentrată, capacitatea de a răspunde la cerinţe formulate verbal, răbdare de a duce un lucru la bun sfârşit, relaţionarea caldă cu ceilalţi colegi şi respectarea autorităţii pedagogului.

Echipa

Alina Mohorea

Educatoare Grupa "Căsuța Poveștilor"

A terminat Facultatea de Comunicare şi Relaţii Publice şi un master în acelaşi domeniu, dar după ce a lucrat timp de un an la o grădiniţă Waldorf în Letonia, a decis să o ia de la capăt, într-un domeniu care îi aduce mult mai multe satisfacţii – lucrul cu copiii. Timp de 3 ani a urmat cursul de formare pentru educatoare Waldorf la Bucureşti, iar în prezent este studentă la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, specializarea Psihopedagogia Învăţământului Primar şi Preşcolar.

“Cred că adulții ar trebui să aibă mai mult respect faţă de copii, să nu se mai ia aşa de mult în serios şi să creadă că le știu ei pe toate. Avem multe de învăţat de la copii, dacă le dăm voie să ne fie profesori şi dacă ne dăm voie să îi urmăm în lumea magică în care trăiesc zi de zi. Eu cresc odată cu ei şi prin ochii lor văd lumea mai bună şi mai colorată. Ce poate fi mai frumos de atât?”

Monica Nicolici

Educatoare Grupa "Căsuța Poveștilor"

A absolvit Facultatea de Științele Educației și masterat în Management Educațional.

Sunt pedagog Waldorf cu experiență îndelungată, dar în fiece zi învăț ceva nou de la copii și împreună cu ei. Sunt recunoscătoare că le pot fi alături și, împreună cu colegii și părinții, le pot sprijini primii lor pași în viață. Ei ne sunt dar și responsabilitate sacră totodată.”

 

Annabella Neziru

Educatoare Grupa "Căsuța piticilor"

Este absolvent Waldorf. A urmat Facultatea de Psihologie – Pedagogie din Brașov, specializarea Psihologie – Pedagogie din cadrul Universității “Spirul Haret” București. În prezent urmează cursurile seminarului de Educatoare Waldorf din Cluj Napoca.

“Pasiunea mea pentru educație a început cu mult timp în urmă, factorul decisiv care m-a purtat spre acest domeniu fiind cei 11 ani petrecuți într-o școală Waldorf care pentru mine au fost o călătorie fascinantă spre descoperirea și formarea mea ca om. Îmi aduc și acum aminte cu placere că niciodată nu am învățat pentru că “trebuie” ci tot timpul am făcut-o din placere…totul era ușor și firesc, nimic nu era complicat…era un joc minunat de cunoaștere și descoperire și tot timpul îmi doream mai mult.”

Ramona Raia

Educatoare Grupa "Căsuța piticilor"

 

A absolvit Facultatea de Psihologie și Științele Educației, specializarea Pedagogia Învățământului primar și preșcolar din cadrul Universității Transilvania Brașov. Urmează programul de formare în pedagogia Waldorf învățământ preșcolar din Cluj-Napoca.

“Pentru mine, misiunea de dascăl presupune suflet, implicare, pasiune și multă dragoste față de copii.
Am gasit aici un loc în care mă încarc cu iubire și zâmbete. Fiecare zi în grădiniță este o poveste.
<<Dacă educi, fă-o cu blândețe și răbdare>> este unul dintre citatele mele preferate.”

Tarsița Murzea

Educatoare grupă program activități de după amiază

A urmat Facultatea de Psihologie și Pedagogie Brașov, specializarea Psiholigie în cadrul Universității “Spirul Haret” din București. În prezent urmează cursurile seminarului de Educatoare Waldorf Cluj Napoca.

“M-am regăsit cu toată ființa mea în pedagogia Waldorf iar aceasta a venit spre mine ca un răspuns la multe căutări interioare. Răspunsul găsit a fost că mai presus de toate pedagogia în esența ei reprezintă o artă de a fi. De a fi conectați la ceea ce este esențial în ființa noastră, să ne conectăm la acel lucru, să lucrăm asupra lui și doar atunci o să reușim să devenim pentru copiii care vin spre noi călăuze în drumul lor spre viață. Pedagogia Waldorf reprezintă un mod de viață centrat pe schimbare și creștere iar fiecare membru al acestei familii aduce în esența lui un impuls pentru viața comunității din care face parte.”

Program scurt

Program 08:00 - 12:00
  • Activități curriculare de bază: joc liber, joc ritmic, joc de degete, jocuri de roluri, basm, teatru de masă și marionete, joc cu roluri, pictură, desen și modelaj, lucru de mână, gospodărit și grădinărit
  • Activități extracurriculare: confecționare de obiecte și jucării din lână (cusut, împâslit, țesut)
  • Micul dejun
  • Gustare la ora 10:30

Program mediu

Program 08:00 - 12:30
  • Activități curriculare de bază: joc liber, joc ritmic, joc de degete, jocuri de roluri, basm, teatru de masă și marionete, joc cu roluri, pictură, desen și modelaj, lucru de mână, gospodărie și grădinărit
  • Activități extracurriculare: confecționare de obiecte și jucării din lână (cusut, împâslit, țesut)
  • Micul dejun
  • Gustare la ora 10:30
  • Masa de prânz

Program prelungit

Program 08:00 - 17:00
  • Activități curriculare de bază: joc liber, joc ritmic, joc de degete, jocuri de roluri, basm, teatru de masă și marionete, joc cu roluri, pictură, desen și modelaj, lucru de mână, gospodărie și grădinărit
  • Activități extracurriculare: confecționare de obiecte și jucării din lână (cusut, împâslit, țesut)
  • Micul dejun
  • Gustare la ora 10:30
  • Masa de prânz
  • Program de odihnă 13:00-15:00 sau Program de activități 13:00-15:00
  • Gustarea de după-amiază

Taxe de scolarizare

Program scurt
Pret:
205 Euro
Interval Orar:
8:00 - 12:00
Program mediu
Pret:
205 Euro + costul mesei
Interval Orar:
8:00 - 12:30
Program prelungit
Pret:
235 Euro + costul mesei
Interval Orar:
8:00 - 17:00
Program prelungit
Pret:
255 Euro + costul mesei
Interval Orar:
8:00 - 18:00

Înscriere grădiniță

Procedura de înscriere

  1. Are loc o discuţie cu părinţii, în care vă vor fi explicate aspecte care ţin de educaţia Waldorf şi vi se oferă informaţii detaliate cu privire la aspectele administrative şi organizatorice care ţin de şcolarizare.
  2. Se completează cererea de înscriere atașată şi se prezintă documentele necesare depunerii cererii de înscriere.
  3. Copiii sunt invitaţi la grădiniţă pentru o evaluare a stadiului de dezvoltare a copilului şi pentru a determina măsura în care Grădinița Waldorf Sophia este o opţiune adecvată pentru copil.
  4. Veţi fi contactaţi la numerele de contact indicate.
  5. Dacă în urma evaluării se constată compatibilitatea copilului cu sistemul Waldorf, în baza documentelor cerute, înscrierea copilului este considerată acceptată.

Documente necesare

  • Copie a certificatului de naştere al copilului
  • Copie a actelor de identitate ale părinţilor/ tutorelui
  • În cazul în care părinţii sunt divorţaţi, copie a documentului care certifica cine este tutorele legal al copilului
  • Dovada achitării taxei de înscriere
  • Fişa medicală a copilului şi adeverinţă de la medicul de familie pentru intrarea în colectivitate

Înscrie-ți copilul chiar acum!

Detalii
0727 78 04 55 Inscrieri si Informatii Generale