close
close

Formular cerere ofertă

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit.

    Nume (obligatoriu)

    E-mail (obligatoriu)

    Telefon (obligatoriu)

    Observații

    Școala Liberă Waldorf Sophia

    Ciclu primar acreditat în Brașov

    Credem cu tărie că putem face o lume mai bună, începând cu primul pas, educația generațiilor viitoare. Putem să le insuflăm copiilor noștri dragostea pentru oameni și pentru natură, putem să îi sprijinim în misiunea lor de a-și fructifica darurile mai departe în lume și să fie oameni integri și armonioși.

    Școala Primară Liberă Waldorf Sophia susține și dezvoltă individualitatea fiecărui copil, prin căldura inimii, claritatea gândirii și forța acțiunii cu sens, pornind de la nevoile reale specifice vârstei. Școala se bazează pe principiile pedagogiei Waldorf. Printr-un curriculum testat de aproape o sută de ani și recunoscute de Ministerul Educației, pedagogia Waldorf echilibrează discipline academice cu activitățile artistice și practice, toate fiind bazate pe cunoașterea și respectarea etapele de dezvoltare ale copilului.

    Un concept de clasă în mișcare

    La Școala Waldorf fiecare zi aduce ceva nou. Această trăire este pentru copil o realitate nu doar interioară, ci și exterioară. Conceptul de clasă în mișcare permite învățătorului o mobilitate mult mai m are și o adaptare a spațiului în funcție de specificul activităților desfășurate. Copiii sunt susținuți să interacționeze unii cu alții, nu doar cu colegul de bancă. Au parte de o dezvoltare fină a abilităților sociale. Fiecare copil se simte în mod individual perceput, iar exercițiul de stat în cerc și contact vizual permanent, încurajează ascultarea. În momentul dinamic al zilei – partea ritmică – se exersează exerciții de coordonare a brațelor și picioarelor, cântat împreună, vorbire cu gesturi mai ritmice, salturi, sărituri, exerciții de echilibru. Copiii dezvoltă astfel, un bun simț al spațiului, o vitalizare a corpului și o socializare la nivel fizic, prin diverse țineri de mână, ștafete, turnuri, poduri sau canioane. La Școala Waldorf copiii se simt foarte bine, abia așteaptă să primească strângerea caldă a învățătorului la sosire, să descopere împreună tainele lumii în care au intrat și cu fiecare moment activ sau pasiv, au parte de o respirație firească a zilei, astfel încât la final să pășească să pășească zâmbitori și plini de viață după așa o fascinantă călătorie.

    Credem cu tărie că putem face o lume mai bună începând cu primul pas, educația generațiilor viitoare. Putem să le insuflăm copiilor noștri dragostea pentru oameni și pentru natură, putem să îi sprijinim în misiunea lor în a-și fructifica darurile mai departe în lume și să fie oameni integri și armonioși.

    Structura cursului principal

    Cursul de bază este structurat pe parcursul a cinci părți ritmice după cum urmează a fi prezentate:

    • Partea ritmică - se adresează cu precădere componentei afectiv-motivaţionale şi are drept scop activarea elevilor, pregătirea pentru lecţie prin crearea unei atmosfere adecvate. Ea cuprinde exerciţii ritmice de mişcare, cultivarea rostirii prin exerciţii de plastica vorbirii; se cântă vocal şi la instrumente, se face calcul oral, se interpretează roluri semnificative pentru disciplina studiată.
    • Partea recapitulativă – învăţătorul, cu mult tact, caută să ridice iarăşi în conştienţa copilului fenomenele observate, cunoştinţele predate cu o zi înainte, să le repete şi să le aprofundeze, să le integreze în tema de studiat.
    • Partea de predare – are drept scop descoperirea de către elevi, prin demersul coordonat de cadrul didactic, a noţiunilor şi fenomenelor de studiat. Din punct de vedere metodic apare mai întâi propria activitate a elevului, făcută cu mâinile, şi apoi latura de gândire. Este necesar deci ca elevii să parcurgă drumul de la concret la abstract, de la percepţii la reprezentări.
    • Partea acţională – prin lucrul la caietele de epocă elevii sunt puşi în situaţia să scrie, să deseneze, să rezolve exerciţii dar şi să lucreze la construcţia casei, să practice diferite meşteşuguri. Învăţătorul poate cunoaşte foarte bine copiii, cu însuşirile lor temperamentale şi cu particularităţile lor. Se lucrează individual, pe echipe, activităţi cu grad diferit de dificultate.
    • Partea narativă – cuprinde basme, fabule, povestiri, legende, biografii în funcţie de vârsta elevului. Prin intermediul natural al vorbirii, care revelează personalitatea umană, în elev sunt trezite imagini vii. Partea narativă este aşteptată cu bucurie nu numai de copii, ci şi de învăţători. În acest fel, munca desfăşurată în cursul principal îşi poate găsi o încheiere reuşită.

    Specificul activităților

    Predarea se face în limba română, însă studiem limba germana intensiv din clasa pregătitoare. În clasa I se adaugă și studiul limbii engleze. Discipline, activităţi şcolare specifice numai pedagogiei Waldorf sunt: euritmia, învăţarea unui instrument muzical încă din clasa I – blockflöte, desenul de forme, serbarea lunară – la sfârşit de epocă, ateliere de aplicaţii tehnologice, cuprinzând lucrul în lemn, lut, fier, cupru, material textil. În şcolile Waldorf, predarea de dimineaţă se împarte în „curs principal” şi „învăţământ pe materii”. Cursul principal, cu durata de 110 minute constituie „centrul de greutate al zilei”. O serie de materii ca limba română, matematica, geografia, istoria, fizica, chimia sunt predate în acest interval al zilei. Munca la aceste materii are loc sub formă de „epoci” care durează de obicei 3 – 4 săptămâni. Fiecare elev scrie pe parcursul unei etape propriul său “caiet de epocă” pe care îl realizează sub îndrumarea profesorului. Se folosesc caiete format A4 cu foaie velină, cuburi şi creioane ceracolor şi stilouri pentru scris pentru a încuraja libertatea elevului și a profesorului în procesul didactic.

    Contact Icon
    Donatii Redirecționează gratuit 3,5%
    Acest site folosește cookie-uri pentru a vă oferi o experiență cât mai bună. Prin continuarea navigării sunteți de acord cu folosirea acestora.
    Detalii Am înțeles