Un concept de clasă în mișcare

La școala Waldorf, fiecare zi aduce ceva nou. Această trăire este pentru copil o realitate nu doar interioară, ci și exterioară.

Conceptul de clasă în mișcare permite învățătorului o mobilitate mult mai mare și o adaptare a spațiului în funcție de specificul activității desfășurate.

Forma circulară de aranjare a copiilor este de mare ajutor la pragul trecerii de la grădiniță spre școală. În primele zile, copii sunt susținuți să interacționeze unii cu alții, nu doar cu colegul de bancă. Au parte de o dezvoltare fină a abilităților sociale. Fiecare copil se simte în mod individual perceput, iar exercițiul de stat în cerc și contact vizual permanent încurajează ascultarea.

În momentul dinamic al zilei - “partea ritmică”, se desfășoară exerciții de coordonare a brațelor și picioarelor, cântat împreună, vorbire cu gesturi mari ritmice, salturi, sărituri, exerciții de echilibru. Copii dezvoltă astfel un bun simț al spațiului, o vitalizare a corpului și o socializare la nivel fizic, prin diverse țineri de mână, ștafete, turnuri, poduri sau canioane.

Sala de clasă devine astfel o cameră de joacă sau de gimnastică.

Pe covorul din mijloc, copii au parte de momente de odihnă în timpul pauzelor sau pot asculta basmul redat cu atâta inspirație de către învățător. Același spațiu neutru și liniștit din mijloc poate fi un loc de studiu a cărților illustrate.

La școala Waldorf, copii se simt foarte bine. Abia așteaptă să primească strângerea caldă de mână a învățătorului la sosire, să descopere împreună tainele lumii în care au intrat și cu fiecare moment activ sau pasiv au parte de o respirație firească a zilei, astfel încât la final să pășească zâmbitori și plini de viață după așa o fascinantă “călătorie”.