Scoala Waldorf Sophia Brasov

“Sã îi primim pe copii cu preţuire, sã îi educãm cu iubire pentru a deveni adulţi liberi. Rudolf Steiner

 

detalii despre scoala noastra

Introducere. Motivaţie

Credem cu tărie că putem face o lume mai bună, începând cu primul pas, educația generațiilor viitoare. Putem să le insuflăm copiilor noștri dragostea pentru oameni și pentru natură, putem să îi sprijinim în misiunea lor de a-și fructifica darurile mai departe în lume și să fie oameni integri și armonioși. 

Școala Primară Liberă Waldorf Sophia susține și dezvoltă individualitatea fiecărui copil prin căldura inimii, claritatea gândirii și forța acțiunii cu sens, pornind de la nevoile reale specifice fiecărei vârste.

Școala Primară Liberă Waldorf Sophia se bazează pe principiile pedagogiei Waldorf. Printr-un curriculum testat de aprope o sută de ani şi recunoscut de Ministrul Educaţiei, pedagogia Waldorf echilibrează disciplinele academice cu activităţile artistice şi practice, toate fiind bazate pe cunoaşterea şi respectarea etapelor de dezvoltare ale copilului.

 

Un concept de clasã în mişcare

La școala Waldorf, fiecare zi aduce ceva nou. Această trăire este pentru copil o realitate nu doar interioară, ci și exterioară.

Conceptul de clasă în mișcare permite învățătorului o mobilitate mult mai mare și o adaptare a spațiului în funcție de specificul activității desfășurate.

Forma circulară de aranjare a copiilor este de mare ajutor la pragul trecerii de la grădiniță spre școală. În primele zile, copii sunt susținuți să interacționeze unii cu alții, nu doar cu colegul de bancă. Au parte de o dezvoltare fină a abilităților sociale. Fiecare copil se simte în mod individual perceput, iar exercițiul de stat în cerc și contact vizual permanent încurajează ascultarea.

În momentul dinamic al zilei - “partea ritmică”, se desfășoară exerciții de coordonare a brațelor și picioarelor, cântat împreună, vorbire cu gesturi mari ritmice, salturi, sărituri, exerciții de echilibru. Copii dezvoltă astfel un bun simț al spațiului, o vitalizare a corpului și o socializare la nivel fizic, prin diverse țineri de mână, ștafete, turnuri, poduri sau canioane.

Sala de clasă devine astfel o cameră de joacă sau de gimnastică.

Pe covorul din mijloc, copii au parte de momente de odihnă în timpul pauzelor sau pot asculta basmul redat cu atâta inspirație de către învățător. Același spațiu neutru și liniștit din mijloc poate fi un loc de studiu a cărților illustrate.

La școala Waldorf, copii se simt foarte bine. Abia așteaptă să primească strângerea caldă de mână a învățătorului la sosire, să descopere împreună tainele lumii în care au intrat și cu fiecare moment activ sau pasiv au parte de o respirație firească a zilei, astfel încât la final să pășească zâmbitori și plini de viață după așa o fascinantă “călătorie”.

 

Ciclul primar la Waldorf Sophia. Specificul activitãţilor

Predarea se face în limba română, însă studiem limba germana intensiv din clasa pregătitoare. În clasa I se adaugă și studiul limbii engleze. Discipline, activităţi şcolare specifice numai pedagogiei Waldorf sunt: euritmia, învăţarea unui instrument muzical încă din clasa I – blockflöte, desenul de forme, serbarea lunară - la sfârşit de epocă, ateliere de aplicaţii tehnologice, cuprinzând lucrul în lemn, lut, fier, cupru, material textil. 

În şcolile Waldorf, predarea de dimineaţă se împarte în „curs principal” şi „învăţământ pe materii”. Cursul principal, cu durata de 110 minute constituie „centrul de greutate al zilei”. O serie de materii ca limba română, matematica, geografia, istoria, fizica, chimia sunt predate în acest interval al zilei. Munca la aceste materii are loc sub formă de „epoci” care durează de obicei 3 - 4 săptămâni. 

Fiecare elev scrie pe parcursul unei etape propriul său “caiet de epocă” pe care îl realizează sub îndrumarea profesorului. Se folosesc caiete format A4 cu foaie velină, cuburi şi creioane ceracolor şi stilouri pentru scris pentru a încuraja libertatea elevului și a profesorului în procesul didactic.

 

Structura cursului principal: 

Partea ritmică – se adresează cu precădere componentei afectiv-motivaţionale şi are drept scop activarea elevilor, pregătirea pentru lecţie prin crearea unei atmosfere adecvate. Ea cuprinde exerciţii ritmice de mişcare, cultivarea rostirii prin exerciţii de plastica vorbirii; se cântă vocal şi la instrumente, se face calcul oral, se interpretează roluri semnificative pentru disciplina studiată.

Partea recapitulativă – învăţătorul, cu mult tact, caută să ridice iarăşi în conştienţa copilului fenomenele observate, cunoştinţele predate cu o zi înainte, să le repete şi să le aprofundeze, să le integreze în tema de studiat. 

Partea de predare – are drept scop descoperirea de către elevi, prin demersul coordonat de cadrul didactic, a noţiunilor şi fenomenelor de studiat. Dpdv metodic apare mai întâi propria activitate a elevului, făcută cu mâinile, şi apoi latura de gândire. Este necesar deci ca elevii să parcurgă drumul de la concret la abstract, de la percepţii la reprezentări. 

Partea acţională - prin lucrul la caietele de epocă elevii sunt puşi în situaţia să scrie, să deseneze, să rezolve exerciţii dar şi să lucreze la construcţia casei, să practice diferite meşteşuguri. Învăţătorul poate cunoaşte foarte bine copiii, cu însuşirile lor temperamentale şi cu particularităţile lor. Se lucrează individual, pe echipe, activităţi cu grad diferit de dificultate. 

Partea narativă – cuprinde basme, fabule, povestiri, legende, biografii în funcţie de vârsta elevului. Prin intermediul natural al vorbirii, care revelează personalitatea umană, în elev sunt trezite imagini vii. Partea narativă este aşteptată cu bucurie nu numai de copii ci şi de învăţători. În acest fel, munca desfăşurată în cursul principal îşi poate găsi o încheiere reuşită.

 

Program SCURT08:00 - 12:00/13:00

- Activități curriculare de bază:

* cuprind oferta educațională valabilă la nivel național aprobată de MEN (Limba română, Matematica, Educație fizică și sport, Abilități fizice, Muzică, una sau două Limbi străine, Cunoștințe despre mediul înconjurător, Istorie și Geografie, Educație civică)
*materii specifice pentru pedagogia Waldorf: Euritmie, Gimnastica Bothmer, Modelaj, Desenul Formelor, Instrument Muzical

  • Mic dejun

  • Gustarea de dimineață (la pauza mare)

 

 

Program MEDIU08:00 - 12:30/13:30

- Activități curriculare de bază:

* cuprind oferta educațională valabilă la nivel național aprobată de MEN (Limba română, Matematica, Educație fizică și sport, Abilități fizice, Muzică, una sau două Limbi străine, Cunoștințe despre mediul înconjurător, Istorie și Geografie, Educație civică)
*materii specifice pentru pedagogia Waldorf: Euritmie, Gimnastica Bothmer, Modelaj, Desenul Formelor, Instrument Muzical

  • Mic dejun

  • Gustarea de dimineață (la pauza mare)

  • Masa de prânz

 

 

Program PRELUNGIT/ AFTER SCHOOL12:30/13:30 - 17:00 

  • Recreerea și refacerea copiilor după orele de curs, cât și supravegherea și sprijinul pentru efectuarea temelor, în cazul copiilor de la alte şcoli

  • Programul de după-amiază include zilnic timp petrecut în aer liber, cât și anumite activități extracurriculare, care pot fi schimbate/alternate, precum ateliere de pictură, jocuri sociale, gastronomie, meșteșugul hârtiei, modelaj, jocuri de mișcare, artă dramatică, muzică, meșteșuguri textile.

  • Mic dejun

  • Gustarea de dimineață (la pauza mare)

  • Masa de prânz

  • Gustarea de după-masă

 

Pentru detalii legate de înscriere la Şcoală sau la Grădiniţă, te rugăm să accesezi pagina de contact.

Pentru început, este nevoie să completezi o cerere de înscriere:

GRĂDINIŢĂ
ŞCOALĂ
AFTERSCHOOL

TAXA DE ŞCOLARIZARE LUNARĂ

An şcolar 2017-2018

 

 

Program scurt

Program mediu

Program prelungit

600 LEI

600 LEI 

+ 12 ron/ zi masa de prânz

840 LEI

 + 12 ron/ zi masa de prânz

 

 

MENŢIUNI REFERITOARE LA TAXĂ

 

  • Termene de plata

  • Plata integrală: taxa anuală se achita în avans, până la data de 5 septembrie.

  • Plata trimestrială: taxa anuală se achita în patru rate egale astfel:                

    • prima tranşă se achită până la data de 5 septembrie; 

    • a doua tranşă se achită până la data de 5 decembrie;

    • a treia tranşă se achită până la data de 5 martie; 

    • a patra tranşă se achită până la data de 5 iunie. 

  • Plata lunară: 

    • 10 tranşe, din luna septembrie 2017 până în luna iunie 2018, în intervalul 1-5 al lunii în curs, pentru luna curentă, conform schemei următoare:

Program scurt

Program mediu

Program prelungit

600 LEI/ lună

840 LEI/ lună

1.080 LEI/ lună

 

  • Reduceri 

1. Plata integrală a taxei de şcolarizare anuale: Se acordă o reducere de 7% pentru plata integrală achitată în avans până la 5 septembrie.

2. Plata trimestrială a taxei de şcolarizare anuale: Se acordă o reducere de 5% pentru plata trimestrială a taxei de școlarizare.

3. Fraţi: În cazul în care familia are 2 copii înscriși, pentru al doilea copil se acordă o reducere de 5% din taxa de școlarizare. Pentru familii cu 3 sau mai mulți copii înscriși, pentru al treilea sau următorii copii reducerea este de 10% din taxa de școlarizare. 

 

© Scoala Waldorf Brasov |  2015